donderdag 15 december 2011

Badponcho enzo

Bij de FlatNuts, ons pop-rock-acapellakoor, is de babyboom begonnen. Een paar weken terug verdween Nele even van het podium en werd Lore geboren. We gingen dat kleine meisje bewonderen en deden dat natuurlijk niet met lege handen. Mede-FlatNut Katrijn kwam met het badponcho-idee opdraven (zo'n handdoek met een kap en oortjes) en dat idee vond ik meteen geweldig. U moet weten... mijn oren worden twee maal per week geteisterd door de oorverdovende schreeuw van baby O die wel graag in bad gaat maar er niet graag uitkomt. Eens in de badponcho geknuffeld (wat met een trappelende, natte baby niet altijd in sneltempo te verwezenlijken is) keert de stilte snel terug. Die badponcho is mijn ultieme wapen tegen vroegtijdig gehoorverlies. En ik geef toe, zoals het een creatieve naaister past, zag ik daar wel een uitdaging in: badponcho met oortjes! Het is eens wat anders dan slabjes en tutkoorden.

Ik maakte de badponcho twee keer uit badstof, zette de oortjes eraan bij het stikken van de buitenstof, stikte buitenstof en binnenstof met de achterkant tegen elkaar, keerde het boeltje om en topstitchte rondom om mooi af te werken.




Er werden nog wat leuke, fleurige spulletjes bij elkaar gesprokkeld en genaaid om het pakketje volledig te maken:

2 opmerkingen: