vrijdag 21 januari 2011

roggekussentjes

Wat geef je aan je oma als ze 80 wordt? Juist. Een roggekussentje.







In de kringloopwinkel vond ik dit heerlijke "bompastofje". De koordbiezen zijn gerecycleerde biaisband van een ikeahanddoek (nee, hier wordt echt niets weggesmeten). De binnenstof is van badstof van een, u raadt het al: ikeahanddoek. De koordbiezen zijn aan de hoekpunten mislukt (daar zal ik toch eens op moeten oefenen) en de sluiting van velcro kon iets beter afgewerkt worden. Ik ben toch niet ontevreden over het resultaat. Let ook op het label: strijkpapier op lint. De vulling is rogge, op aanraden van Mme Zsazsa. Als je dat moet geloven is rogge de nieuwe kersenpit. Ready to test!





En oja: gelukkige verjaardag Oma!



(Enkele uren later)

Getest en goedgekeurd.

Omdat we hierthuis allemaal dikke koukleumen zijn (en ik die koordbiezen juist wou krijgen) maak ik er nog een paar. Deze keer zet ik er een rits in. Dat die te smal is om de vulling met rogge door te persen is bijzaak :-). De koordbiezen maak ik uit één lang stuk, dat scheelt! In de hoeken knip ik de biais in zodat die mooi gebogen loopt. Viola.



1 opmerking:

  1. Amai Eef! Wat een talent... Dat 2de roggekussentje vind ik echt wel de max! De kleuren, de afwerking... :)

    BeantwoordenVerwijderen